Den siste tiden

Den siste tiden har jeg vært opptatt med å tenke, og å tenke på det å tenke. Den siste tiden har jeg vært opptatt med å bli eldre og ønske jeg var liten og ønske jeg var stor. Den siste tiden har jeg vært stresset, forsøkt å bli mindre stresset, ikke fått det til, gjort meg selv mer stresset og sånne ting. 

I en vanndam badet to fugler, jeg var der. 

Det har vært påske, søknadsfrister, bursdager og april. Noen dager har det snødd, andre dager har det regnet. På bordet står en bukett tulipaner jeg har fått av pappa, jeg har en ny, 3 meter lang ladekabel til mobilen min som erstatter den på 10 cm. Det er ingen frihet som å kunne lade telefonen i stua på do. Jeg har kjøpt meg en bok på svensk, en ny bukse, en bluse i størrelse medium fordi den var så trang rundt armene. Broren min er elendig på å stokke kort, søsteren min er litt bedre, men det har vært herlig å spille likevel. Jeg er en dårlig taper med mye flaks. Her om kvelden sov jeg på hotell. En morgen løp jeg i en nedhugget skog, en annen svømte jeg i et utendørs basseng på toppen av 13. etasje. Bilen min har nye trommelbremser, og jeg har sitti på huk ved hvert dekk og fylt i akkurat passe mengde luft. En av plantene mine får nye blader, sånn like etter at jeg hadde tenkt til å gi den opp. Jeg har spist kebab for første gang i mitt liv og belgisk vaffel til frokost, alt på under 12 timer. En morgen sov jeg til ni. 

Jeg føler meg tung, samtidig som alt er svevende kaos. Uhåndgripelig flyktig. Kanskje trenger jeg mer tid, kanskje trenger jeg å gjøre. 

Utenfra kan nok ingen forstå, men det gjør ikke så mye lenger, for jeg forstår selv.   

Det kommer til å gå bra. Det kommer til å gå bra. Det kommer til å gå bra. Det kommer til å gå bra. 

Et tre i full blomst, jeg var der. Stolper med kjeder av lys mot himmelen, jeg var der. 

To søstre i et vindu. Jeg var der. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg