141 kroner

I dag har jeg brukt 141 kroner. Det er i grunn mye rart man kan få for den prisen. Tur-retur London, for eksempel. Med Ryanair riktignok, og uten bagasje. Eller 8 agurker på Meny, hvis ikke du velger å handle hos den lokale grønnsaksforhandleren, da kan du få opptil 24 agurker for samme pris. Jeg er faktisk så god kunde hos min lokale grønnsaksforhandler at jeg fikk roser av ham til jul! Bare en liten digresjon, fordi jeg syns det er ganske ubehagelig å skrive om det jeg egentlig skal frem til. 

Jeg kunne brukt pengene på en middag på kinesisk restaurant, eller en ny T-skjorte. En tur på kino hadde jeg også hatt råd til, med 3D, uten popcorn. Men jeg velger å bruke pengene mine med omhu. Derfor har jeg i dag brukt 141 kroner på noe så viktig som et 3-minutters legebesøk før åpningstid. Jeg har betalt for å veie meg, faktisk. Av alle ting og tjenester man kan kjøpe for penger, så betaler jeg altså for å kle av meg til undertøyet og trå opp på en vekt som burde vært byttet ut med en digital versjon for 10 år siden, minst. Og ikke nok med det, jeg betaler i tillegg for tre dager med gruing og tankepine og en hel uke med bearbeiding etterpå.

“Der vekten fikk sin våte grav”

Jeg har allerede brukt så mange penger på å veie meg at jeg kunne kjøpt meg 5-6 egne vekter, men det er nok ikke så lurt. Den forrige vekten min led under mishandling og overbelastning etter for hyppig bruk, og den endte sine dager i Glomma en kald novembermorgen på vei til Modum Bad for å legge på meg litt mer av både kilo og livsgnist. Mine helger innledes for tiden med dommedag fredag morgen, men ikke på livstid, håper jeg. 

Siden jeg snakker om økonomi, så har dagens utgifter fordelt seg ganske så fint mellom business og pleasure. I tillegg til vekt-rubrikken i budsjettet, har jeg også slått til med 1300 kroner hos tannlegen for en fremskyndet tannlegetime for å få en hel fortann, dog nå litt for stor. Det var businnes-delen, selv om jeg for all del ikke har noe imot tannleger. Til slutt investerte jeg litt i vennskap og opplevelser ved å bestille meg Bergen-tur til 17. mai. En slitsom dag for kontoen, med andre ord. Noe må jo jobbe selv om kroppen har hviledag. Veiet og funnet akkurat passe med ny tann og reisefeber, går bearbeidingen etter 
dommedag helt ok. 

9 kommentarer
    1. Jeg skriver en kommentar!!
      So daring. So strong. I left a pair of shoes once, out next to my vomit. I just left them there.
      Play in Bergen like it’s Narnia (who knows it could be) love you.

    2. PS husker du de tannbørstene jeg liker? Stråene bøyer seg på min (den aller aller siste before it is extinct), de bøyer seg fordi de er collapsibly utmattet, love, could you send me a couple of toothbrushes?

    3. Det kan jeg, så fort jeg har lest ut “Born to run” og kan sende den med. Bruker du str. small og soft? Bergen var ikke akkurat Narnia, men magisk likevel!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg