Her i huset…

Til alle dere som titter innom, venter på svar eller på et eller annet vis merker at jeg er litt fraværende om dagen: beklager! Jeg er på flyttefot, og når jeg flytter, da er det det jeg gjør. Ingen TV (med unntak av håndball med Norge i Rio), ingen lesing, ingen ringing, ingen soving (nesten, fordi jeg er så gira), ingen omgang med omverdenen. Der holdt jeg på å skrive ingen spising, for slik var det ofte før, men tok meg i det. Mye spising skal det stå, det krever energi å leve! 

Etter å ha flyttet noen ganger, så anser jeg meg egentlig som ganske god på det. Pakking, lemping, stabling, bæring, innredning, utrydding, vasking, og så total avslapning. Ingen kan fylle bagasjerommet i pappas store bil til randen slik som jeg, ved å utnytte hver lille krik og krok, stappe en pute innimellom her og tre et tørkestativ over der. I tillegg måtte jeg være ansvarlig bileier og sette bilen min på verksted denne uka, så jeg låner stor bil til lassene og er lite fleksibel utenom det. Men, mens jeg nå flytter, og bare flytter, så har jeg masse tid til å tenke. I går, da jeg var på vei hjem fra butikken sent på kvelden, kom jeg på at jeg burde lage meg en liste med såkalte husregler, men med et litt annet fokus enn vanlig. Den tenkte jeg å dele her nå, mens jeg fortsatt husker alle de smarte punktene jeg vil ha med. 

  • Her i huset er det godt å være glad i seg selv
  • Her i huset er det lov å føle det man vil
  • Her i huset holder vi hviledager hellige
  • Her i huset veier vi ingen ting eller kropper, med mindre det er til julebakst eller bløtkakebaking 
  • Her i huset er vi åpne og ærlige
  • Her i huset teller vi ikke kalorier, for tall teller ingen ting i forhold til frihet
  • Her i huset er klærne like fine på kroppen som på kleshengeren
  • Her i huset sparer vi ikke kalorier, har egentlig aldri skjønt vitsen med det heller, mat må man ha!
  • Her i huset er det forskjell på hverdag og helg, er det fredag så er det fredag, eller lørdag eller søndag
  • Her i huset trener vi ikke hjemme, og vi trener gjerne sammen med andre
  • Her i huset er det ikke skummel mat, bare skumle tanker, og de passer vi oss for
  • Her i huset liker vi å prøve nye ting
  • Her i huset er vi snille og rause med oss selv og med andre
  • Her i huset lærer vi av våre feil, og forstår at mennesker er bare mennesker
  • Her i huset er det lov å synge og danse
  • Her i huset er det naturlig å ha beina i sofaen
  • Her i huset er besøk alltid velkommen
  • Her i huset har vi koselig stemning rundt måltider og tenner gjerne lys på bordet
  • Her i huset verdsetter vi oss selv på lik linje med andre
  • Her i huset er vi ikke redde for å be om hjelp
  • Her i huset lytter vi til kroppen, magefølelsen og fornuften, og tar avgjørelser som er bra for fremtiden
  • Her i huset skaper vi et liv det er godt å leve og et hjem som føles trygt og inkluderende, for oss selv, for andre og for alle brikkene i livets puslespill

 

Sånn. Du skal ikke se bort ifra at jeg vil komme tilbake til denne og føye til eller sammenkoble noen punkter, men dette er essensen. Det ser kanskje ut som at jeg skal flytte inn med en haug av andre mennesker, der jeg slenger rundt meg med vi og oss, men det er bare me, myself and I. Likevel likte jeg best setninger som innbyr til flertall og fellesskap, for jeg skal bo alene, men jeg skal ikke bli ensom. 

Nå må jeg hive meg rundt og blant annet ordne meg internett, slik at jeg kan fortsette å blogge fra mitt nye hjem. Her i huset råder det kaos akkurat nå, men snart er jeg der, og det gleder jeg meg til. Krokodillegap og tretall til alle som leser og alle som bryr seg og alle som jeg er så heldig å ha i livet mitt (<3)

8 kommentarer
    1. THEA-mor,
      dette ble jeg så glad for å lese. kjempeglad langt inni hjertet mitt.
      Er jo ikke på facebok jeg vet du, men låner Desire sin Mack for å følge deg innimellom.
      Trenger du hjelp til flytting, er jeg der.
      Du er i tankene mine.
      Klem fra Kari-Mette

    2. Thea!!! DU FLYTTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Här inomhus .. sökar vi the force, like life waking up inside:)
      Ock vi diggar vi vuxensäng, kings and queens

    3. Kjære Kari-Mette!
      Så utrolig hyggelig hilsen!
      Jeg er svært glad og lettet selv, og flytter for harde livet. Blir så utålmodig etter å bare få ting ferdig, så her får jeg knapt sovet 😉
      Tusen takk for tilbudet, men jeg er egentlig snart i mål. Jeg har flyttet til Mysen, men med bil og gode mennesker i Askim, så er jo ikke Mysen så langt unna.
      Ønsker deg en kjempefin helg!
      Klem fra Thea

    4. Sarah!!! Nå savner jeg din stemme og ditt hakkete Skype-oppsyn! Vi må Skyoe fra mitt nye hjem i løpet av helgen!
      Her i huset gjør vi det samme. Kraften og kreativiteten får strømme fritt <3
      Har sovet min første natt i Kongesengen, ja, den er 180 bred! Lå på tvers. Herlig!
      Love U

    5. Åh, elsker det! Kunne like gjerne hengt den opp her hos oss også, for den burde jo henge i alle hjem 😀 <3 Skriv til meg snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg