Nede for telling, og stadig går det opp

Det telles

dager i desember

dager til jul

adventslys – 1 2 3 

luker i kalender

perler til snøkrystaller

Det telles

masker og omganger

desiliter og gram

kakesorter

lussekatter

julekort og julegaver

mål på håndballkamper

Det telles

tall på vekta

tall i hodet

tall på kilometer

tall på repetisjoner, sett og øvelser

minutter til lunsj

tall på antall inn og antall ut og kan jeg sove godt i natt

 

Det telles

klemmer

telles hjerter

alvesprell og barnelatter

sekunder fylt med kjærlighet

tente lys i alle kroker

 

Jeg elsker julen, og i år skal jeg ta meg tid til det. 
 

Kanskje blir bloggen litt nede for telling, men det er ikke jeg. Fordi det er så mye jeg vil gjøre akkurat nå. Så mange jeg vil glede og så mye jeg vil skape og så mange mennesker jeg vil holde rundt. Det tar faktisk ganske mye tid å leve livet mitt. Så for å gjøre mer av det som teller, må jeg gjøre mindre av alt som ikke burde telle, og noen ganger også mindre av ting som teller, men som kan vente litt, som dette.  

Jeg teller og jeg teller, ting teller stadig mer og stadig går det opp. Det er en deilig følelse. Og ute er det stjerneklart, jeg ønsker meg mer av alt. 

<3 En sang til fine kvelder: Vandrer på en sky, med Charlotte Qvale og Marte Wulff

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg