Bare falle litt i tanker

Hva vil du, hva skal du, hva bør du, hva gjør du?

Hvordan vil du, hvordan skal du, hvordan bør du, hvordan gjør du?

Hvorfor vil du, hvorfor skal du, hvorfor bør du, hvorfor gjør du?

Det blir stille,

du ser bare et blikk som vender bort og inn, lydløse lepper og brystet mitt som hever og senker seg. 

Ikke fordi jeg ikke vet,

ikke fordi jeg ikke vil.

Alt er brettet ut og lagt fram, over, under, side ved side. Jeg snubler meg fram for å finne det som passer, det som føles varmt å dvele ved. Skyver unna andres forventninger og løsninger, fordi jeg vet selv når noe gir lys og annet tar.

Noen ganger er det fint å falle. 

Bare falle litt i tanker. 

Det er ikke et skritt tilbake, det er snart et skritt fram.

4 kommentarer
    1. Yes yes yes yes yes yes yes ye sye sye sye yes yes yes yes yes yes yes yes yes YES YES YES YES yes yes yes yes yes yes yes yes YEESSSSSSSS
      ‘fordi jeg vet selv når noe gir lys og annet tar ..
      Det er ikke et skritt tilbake, det er snart et skritt fram.’

    2. Dette er noe av det fineste jeg har fått. Du skulle bare visst hvordan de ordene fløy inn i hjertet og fikk meg til å gråte. Tusen takk <3 Ekstra flott er det å høre noe sånt fra en som er så flink til å skrive som deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg