Du i speilet

Hallo, du i speilet. 

Du må ikke gå. 
Du må ikke vike fra blikket mitt nå.

Du må ikke høre på stemmer i hodet.

Du må ikke tro det du hører er sant.

Du må ikke tro det, du får ikke tro det.

Først da kan du si at du tror at du vant.

 

For å gni det inn, har jeg spandert hele ettermiddagen foran mitt største speil, spinnende rundt i undertøyet og prøvd meg gjennom alle klærne mine. Vinter, ull og mørke farger havnet under senga i en plastkasse, mens vår, bomull og farge-farger ligger klart i skuffer og skap. Jeg har rocket bikinier i takt med Taylor Swift og kvittet meg med min siste tenk-om-jeg-en-dag-er-bitteliten-igjen-bukse. Jeg er ikke bitteliten. Jeg er er snart halvveis til femti faktisk. 

Kom kroppsforakt og treng deg på. Her skal du motstand finne. Jeg vender det andre kinnet til og ser, jeg ser en kvinne.  

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg