Samler øyeblikk i desember

Med årets beste julekalender, er hver dag en forundringspakke.

Jeg samler øyeblikk og fine steder, delt tid og latter, klemmer og nedtelling til førjulsreisen, julekakebaking, julesang i bilen, en vakker dørkrans jeg går forbi, den store månen på himmelen. En løpetur i den blå timen, et lys som brenner stille, en fortrolig samtale over kjøkkenbenken, et nestenfall i den isete bakken, følelsen av fellesskap, fine komplimenter, elleville kommentatorer når håndballjentene vinner, et julekort blant reklamen i postkassa, min første kaffekopp hos farmor, all den herlige julemusikken, duften av nellik og appelsin, en morsom snap fra en morsom bror, å smile til en fremmed og få et smil igjen. 

Mørketiden kan være tung, så de som kan får bære lyset. Jeg klarer å bære og skinne litt nå. Jeg merker at verden møter meg på en annen måte når jeg møter verden med åpne armer. Jeg er mottakelig og kontaktbar. Jeg gir, og jeg tar imot av raushet, omsorg, varme, omtenksomhet, interesse, tid, engasjement, kjærlighet, samarbeid og tillit. Det er godt å være litt viktig, å gjøre en liten forskjell, å føle på alt det fine som menneskemøter skaper. 

Litt dårlig bildekvalitet til tross, legger jeg ved et par snapper fra den siste uken. Sosiale medier for meg handler ikke om influencing og perfekte vinkler, men om å holde kontakten med de jeg er glad i. Med venner, familie og søsken spredd over hele verden, er det et verktøy for å gjøre avstanden mellom oss så liten som mulig.

Jeg ønsker deg mange fine øyeblikk i desember, og takk til alle som bidrar til mine!

Husk at noe lite kan være noe stort. Fra hjerte til hjerte, del varmen <3 

 

 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg