Mens jeg venter på første fly

God morgen, eller formiddag, eller hva er egentlig klokken? Jeg har sovet en time i natt, og har allerede rukket å spise en nattfrokost, tatt buss til Gardermoen, sjekket inn og gått gjennom sikkerhetskontrollen og helt til den borteste gaten, og så hele veien tilbake og ut av tollen igjen og til innsjekking igjen og gjennom sikkerhetskontrollen igjen og hele veien til den borteste gaten igjen, og reisen har bare såvidt begynt. Et forsinket fly var årsaken til den doble runden på Gardermoen, for å se om hele reisen min kunne bookes om fordi det kun er en bitteliten sannsynlighet for at jeg kan rekke flyet fra London til Los Angeles når flyet fra Oslo til London er så forsinket, og om ikke jeg kommer meg til Los Angeles i tide, mister jeg neste fly til Albuquerque og da frykter jeg at denne allerede eviglange dagen blir uendelig mye lengre. Men om alt går som det skal, om jeg så må spurte meg gjennom flyplassene på veien, så er det kun 24 timer, kun 86400 sekunder, til jeg er framme og kan kaste meg rundt halsen på Sarah igjen! 

Jeg smiler her jeg sitter, og har 35 kroner i norske kontanter som snart skal brukes på dagens andre kopp med kaffe. Jeg hører på julemusikk, lader telefonen, skriver blogg og har det helt topp. Reisefeber og søsterlengsel gjorde det nærmest umulig å pakke i går, og så måtte jeg jo få med meg Norges åttendedelsfinaleseier mot Spania, og delta på desembers siste yogatime i Norge, og smøre matpakke og gjøre leiligheten klar for å klare seg uten meg en ukes tid. Alt ble pakket og klart til slutt, og i bagasjen kan man finne både bikini til å bade i varme kilder, løpesko, julekort, Firkløver, strikkeprosjekt, notatblokk og trykkblyant, kamera, Snøfall på DVD, fire Jordan oppvaskkoster og 1200 fluortabletter (dette kan bli vanskelig å forklare i tollen, you see, my sister really loves these Norwegian Fluor pills, and her teeth will thank you every day for the next year if you will just please let me bring them to her. I promise you they are not drugs or anything, you can taste every flavour if you want. and I can really recommend them if you ever visit Norway. Thank you very much and have a wonderful day!). 

Det har blitt lite skriving her den siste tiden, og jeg kan fortelle at det er rett og slett fordi jeg er ganske opptatt med å ha det ganske bra, og de få stundene jeg har hjemme for meg selv, bruker jeg på å spise og restituere og sove og bli klar for verden igjen. Livet mitt er fullt av innhold, og det er deilig å reise fra noe bra, til en superuke med storesøster, og faktisk glede meg til å komme hjem igjen.

En stor klem fra amerikafareren som nå kjenner at energinivået er dalende. Det er på høy tid å pakke ned dataen og pakke opp frokostmatpakken og fylle på med både mat og koffein. Lykke til til alle som har førjulsinnspurt på jobb og skole og i alt annet som livet krever. Nyt tiden og vær god mot deg selv og de rundt deg. Vi skrives fra Santa Fe <3 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg