mot en annen verden

 

jeg sukker

og lukker øynene for det jeg så og kjenner noe knuser inni meg

mens jeg henter en feiekost og skulle ønske livet ikke var så dyrt og at hjertet ikke var så bart

som det det er i dag

 

jeg sukker

og lukker ordene i tankene i historiene om hvordan det var å være meg en gang

mens jeg leter i hylla etter en annen bok å sovne til her jeg ligger våken og

skulle ønske det kunne ende godt

 

jeg sukker

og lukker noen ute for å kjenne hvordan det er å faktisk høre til og føler det

gjør vondt å få vite at det betyr så mye å bli sett selv når jeg er liten og

jeg er stor nå, slutter aldri å lære

 

jeg sukker

og lukker opp en annen verden der jeg verken knuser eller knuger fortiden i hendene og

tror jeg drømmer men våkner og kjenner at det er helt på ekte at jeg 

tross alt har det bedre nå selv om i dag gjør ganske vondt

venter noen på meg og jeg går dit

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg